WYŻYWIENIE

W Żłobkach Zaczarowany Melonik zapewniamy cztery pożywne i zbilansowane posiłki dziennie: śniadanie, zupa, drugie danie, podwieczorek, są one zaplanowane przed dietetyka zgodnie z normami żywienia zbiorowego określonymi przez Państwowy Inspektorat Sanitarny. Podajemy dzieciom posiłki odpowiadające zaleceniom Instytutu Matki i Dziecka dla dzieci w wieku żłobkowym. W zależności od potrzeb umożliwiamy zastosowanie indywidualnej diety dla dziecka.

Wszystkie posiłki dla naszych podopiecznych przygotowywane są przez wyspecjalizowane firmy cateringowe zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej, (GHP), Dobrej Praktyki Produkcyjnej, (GMP) oraz systemu HACCP, który gwarantuje odpowiednią jakość zdrowotną produktów, posiłki nie są przygotowywane z półproduktów, najważniejsze są dla nas brzuszki naszych maluszków, dlatego dbamy o to aby było smacznie i zdrowo.

Aktualny jadłospis na bieżąco jest udostępniany na Tablicy Rodzica w Żłobkach.

 

 

Przykładowy tygodniowy jadłospis

 

PONIEDZIAŁEK


Dieta zwykła

Śniadanie: ryż z jabłkami  i cynamonem z mlekiem, kanapeczki z masłem i pasztetem, rzodkiewki,  herbata ziołowa/owocowa/woda.
Obiad: zupa krem z zielonego groszku, filet z dorsza, surówka z marchewki i jabłka, ziemniaki, kompot.
Podwieczorek: mix owoców z jogurtem, herbatka ziołowa/owocowa/woda.

Dieta bezmleczna
Śniadanie: ryz z jabłkami i cynamonem z mlekiem roślinnym bez cukru, kanapeczki bez masła z pasztetem , rzodkiewki, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa krem z zielonego groszku, filet z dorsza, surówka z marchewki i jabłka, ziemniaki  kompot.
Podwieczorek: mix owoców z jogurtem, herbatka ziołowa/owocowa/woda.

Dieta bezglutenowa
Śniadanie: ryz z jabłkami i cynamonem  z mlekiem, kanapeczki z pieczywa bezglutenowego z masłem z pasztetem, rzodkiewki, herbata ziołowa/owocowa/woda.
Obiad: zupa krem z zielonego groszku, filet z dorsza, surówka z marchewki i jabłka, ziemniaki, kompot.
Podwieczorek: mix owoców z jogurtem, herbata ziołowa/owocowa/woda.

Dieta bezjajeczna, bezmleczna, bezglutenowa
Śniadanie: ryż z jabłkami i cynamonem z mlekiem roślinnym bez cukru, kanapeczki z pieczywa bezglutenowego bez masła z pasztetem, rzodkiewka, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa krem z zielonego groszku, filet z dorsza, surówka z marchewki i jabłka, ziemniaki , kompot.
Podwieczorek: mix owoców z jogurtem sojowym, herbatka ziołowa/domowa/woda.


 WTOREK


 Dieta zwykła
Śniadanie: płatki gryczane na mleku, kanapeczki z masłem z polędwica z indyka, ogórek zielony,  herbata ziołowa/owocowa/woda.
Obiad: zupa krem z dyni, gotowany schab z warzywami, kopytka, buraczki,  kompot.
Podwieczorek: owoc, serek homogenizowany naturalny, herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta bezmleczna
Śniadanie:  płatki  gryczane na mleku roślinnym, kanapeczki  bez masła z polędwicą z indyka, ogórek zielony, herbata ziołowa/owocowa/woda.
Obiad: zupa krem z dyni, gotowany schab z warzywami, kopytka, buraczki,  kompot.
Podwieczorek: owoc, herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta bezglutenowa
Śniadanie: płatki  gryczane na mleku roślinnym, kanapeczki z pieczywem bezglutenowym bez masła  z polędwicą z indyka, ogórek zielony, herbata ziołowa/owocowa/woda.
Obiad: zupa krem z dyni, gotowany schab z warzywami, kopytka bez glutenowe, buraczki,  kompot
Podwieczorek: owoc, serek homogenizowany, herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta Bezjajeczna, bezmleczna, bezglutenowa
Śniadanie:  płatki  gryczane na mleku roślinnym bez cukru, kanapeczki z pieczywem bezglutenowym bez masła  z polędwicą z indyka, ogórek zielony, herbata ziołowa/owocowa/woda.
Obiad: zupa krem z dyni, gotowany schab z warzywami, kopytka bez glutenowe, buraczki,  kompot.
Podwieczorek: owoc, herbata ziołowa/owocowa/woda.

 

 ŚRODA


Dieta zwykła
Śniadanie:  płatki ryżowe na mleku, kanapeczki z masłem z pasta jajeczną, papryka, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa pomidorowa z kasza jaglaną, makaron z truskawkami, kompot.
Podwieczorek: bułka grahamka ze schabem szczypiorkiem i rzodkiewkami, owoc, herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta bezmleczna
Śniadanie:  płatki ryżowe na mleku roślinnym bez cukru, kanapeczki bez masła z pastą jajeczną, papryka, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa pomidorowa z kasza jaglaną, makaron z truskawkami, kompot
Podwieczorek: bulka grahamka bez masła, ze schabem szczypiorkiem i rzodkiewkami, herbata ziołowa/owocowa/woda .


Dieta bezglutenowa
Śniadanie:  płatki ryżowe na mleku roślinnym bez cukru, kanapeczki z pieczywa bezglutenowego z masłem z pastą jajeczną, papryka, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa pomidorowa z kasza jaglaną, makaron bezglutenowy z truskawkami, kompot.
Podwieczorek: kanapeczki z pieczywa bezglutenowego z masłem ze schabem szczypiorkiem i rzodkiewkami, herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta Bezjajeczna, bezmleczna, bezglutenowa
Śniadanie:  płatki ryżowe na mleku roślinnym bez cukru, kanapeczki z pieczywa bezglutenowego bez masła ze schabem, papryka, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa pomidorowa z kasza jaglaną, makaron bezglutenowy z truskawkami, kompot.
Podwieczorek: kanapeczki z pieczywa bezglutenowego bez masła z polędwicą z indyka szczypiorkiem i rzodkiewkami,  herbata ziołowa/owocowa/woda.

 
CZWARTEK


Dieta zwykła
Śniadanie: kasza kukurydziana na mleku, kanapeczki z masłem z udźcem z indyka, sałata, ogórek kiszony,  herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa z czerwonej soczewicy, pulpety, pulpety cielęce z koperkiem, gotowana marchewka z zielonym groszkiem, ryz jaśminowy, kompot.
Podwieczorek: koktajl warzywno-owocowy, herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta bezmleczna
Śniadanie: kasza kukurydziana na mleku roślinnym bez cukru, kanapeczki bez masła z udźcem z indyka, sałata, ogórek kiszony, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa z czerwonej soczewicy, pulpety, pulpety cielęce z koperkiem, gotowana marchewka z zielonym groszkiem, ryz jaśminowy, kompot.
Podwieczorek: koktajl warzywno-owocowy, herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta bezglutenowa
Śniadanie: kasza kukurydziana na mleku roślinnym bez cukru, kanapeczki z pieczywem bezglutenowym z masłem  z udźcem z indyka, sałata, ogórek kiszony, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa z czerwonej soczewicy, pulpety, pulpety cielęce z koperkiem, gotowana marchewka z zielonym groszkiem, ryz jaśminowy, kompot.
Podwieczorek: koktajl warzywno-owocowy, herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta Bezjajeczna, bezmleczna, bezglutenowa
Śniadanie: kasza kukurydziana na mleku roślinnym bez cukru, kanapeczki z pieczywem bezglutenowym bez masła  z udźcem z indyka, sałata, ogórek kiszony, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa z czerwonej soczewicy, pulpety, pulpety cielęce z koperkiem, gotowana marchewka z zielonym groszkiem, ryz jaśminowy, kompot.
Podwieczorek: koktajl warzywno-owocowy, herbata ziołowa/owocowa/woda.


PIĄTEK


Dieta zwykła
Śniadanie: płatki owsiane na mleku, kanapeczki z masłem z pasztetem z soczewicy, sałata, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa krem z buraków, ryba pieczona z warzywami, kasza pęczak, surówka z białej rzodkwi, kompot.
Podwieczorek: bułka orkiszowa z masłem, pieczeń wieprzowa, papryka żółta, owoc, herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta bezmleczna
Śniadanie: płatki owsiane na mleku roślinnym bez cukru, kanapeczki bez masła z pasztetem z soczewicy, sałata, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa krem z buraków, ryba pieczona z warzywami, kasza pęczak, surówka z białej rzodkwi, kompot.
Podwieczorek: bułka orkiszowa z masłem, pieczeń wieprzowa, papryka żółta, owoc,  herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta bezglutenowa  

Śniadanie: płatki owsiane bezglutenowe na mleku, kanapeczki z pieczywem bezglutenowym z masłem  z pasztetem z soczewicy, sałata, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa krem z buraków, ryba pieczona z warzywami, kasza jaglana, surówka z białej rzodkwi, kompot.
Podwieczorek: kanapeczki z pieczywem bezglutenowym z masłem, pieczeń wieprzowa, papryka żółta, owoc, herbata ziołowa/owocowa/woda.


Dieta bezjajeczna, bezmleczna, bezglutenowa
Śniadanie: płatki owsiane bezglutenowe na mleku roślinnym bez cukru, kanapeczki z pieczywem bezglutenowym bez masła  z pasztetem z soczewicy, sałata, herbata owocowa/ziołowa/woda.
Obiad: zupa krem z buraków, ryba pieczona z warzywami, kasza jaglana, surówka z białej rzodkwi, kompot.
Podwieczorek: kanapeczki z pieczywem bezglutenowym bez masła, pieczeń wieprzowa, papryka żółta, owoc, herbata ziołowa/owocowa/woda.